Bohaterowie niezależni
Jak wprowadzać bohaterów niezależnych?
Gracze często będą rozmawiać z różnymi postaciami. Sprzedawcy, rządcy, karczmarze i inni. Mistrz gry może zwyczajnie przekazać bohaterom, co mówi osobnik. Jednak nie jestem zwolennikiem takiego prowadzenia gry. Postacie wydają się być wtedy pustymi marionetkami. Rozgrywki prowadzone w ten sposób są po prostu nudne. Możemy również odegrać BN’ów zmieniając głos, mówiąc ze specyficznym akcentem, lub w archaicznym języku. Takie przedstawienie persony jest według mnie o wiele ciekawsze. Każdy wciela się wtedy w swoją postać i wywiązuje się prawdziwy dialog wyjęty żywcem ze świata przedstawionego. Przygotowując postacie niezależne nie musicie planować jej całego ich życia. Zdecydowanie wystarczy kilka charakterystycznych dla danej sylwetki cech, które pomogą wam ją odgrywać.
- Wygląd postaci
Wydaje mi się, że dobry opis bohatera potrafi nam powiedzieć, kim jest i dlaczego znajduje się akurat w tym miejscu. Może po prostu zatrzymał się w karczmie aby uniknąć deszczu, a może widać po nim, że przeżył dużo bitew w swoim życiu i nic mu nie straszne. Najlepiej zacznij od ogółu do szczegółu, tak jak już zresztą wspominałem w jednym z poprzednich wpisów.
Pierwsza powinna być postura i płeć bohatera najlepiej w jednym zdaniu. Możemy nazwać bohatera od kolorów włosów. Np. do karczmy wtoczył się gruby siwowłosy mężczyzna.
Następnie najlepiej opisać ubranie i ekwipunek, lecz tylko ogólnie. To, co rzuca się w oczy. Jeżeli gracze będą chcieli wiedzieć, coś więcej na pewno zapytają.
Trzecim opisywanym aspektem powinna być twarz, wszelkie ewentualności i znaki szczególne. Nie musisz robić dokładnego opisu, wystarczy, że powiesz coś o włosach, i oczach, a nawet to nie jest konieczne. Zastanów się, czy postać nie porusza się charakterystycznie i czy nie ma jakiegoś szklanego oka, czy przepaski na twarzy.
- Głos postaci
Rozgrywka jest przyjemna, kiedy osoby otaczające naszych graczy odzywają się do nich w różnoraki sposób. Gdy gnomy i orki mają takie same głosy, przestajemy czuć klimat gry. Trzeba pamiętać, że żadne postacie, mimo tego, nawet wtedy gdy ich rasa jest taka sama, nie brzmią identycznie. Spróbuj mówić niżej lub wyżej w zależności od postury bohatera niezależnego. Jeżeli potrafisz rozmawiać gwarą, lub z akcentem, np. rosyjskim, to możesz wykorzystać go przy odgrywaniu postaci. Najlepiej wspomnieć, że ci bohaterowie są z innego kraju czy, z za morza. Ewentualnie zręcznie wplątać to w rozmowę.
- Charakter i nastawienie do Gracza
Jest to trochę połączone z głosem. Bohaterowie niezależni nie muszą być wcale mili, dla graczy. Mogą być opryskliwi, nieprzyjemni, albo po prostu zabawni i będą zasypywać nas żartami podczas próby robienia zapasów na podróż. Tutaj największą rolę ma ton głosu i szybkość mówienia. Gdy postać mówi szybko, może być strachliwa bądź zabiegana. Natomiast BN mówiący spokojnie, może być, zadowolony z tego, co robi, odważny czy przepełniony pokorą.
Trochę piwniczne te porady, zwłaszcza o modulacji głosu oraz aktorstwie.
OdpowiedzUsuńCzy piwniczne? Nie wiem, może. Lecz wydaje mi się, że rozgrywka jest ciekawsza słysząc głos tęgiego krasnoluda, czy dumnego elfa podczas dialogu.
OdpowiedzUsuń