Co zrobić, aby
zadowolić wszystkich graczy? Może by tak rozgrywka, w której twoi znajomi
nakierują bohaterów na szlak definiujący, co będą robić w przyszłych sesjach? O
dziwo, to naprawdę dobry pomysł.
Spróbuj
przeprowadzić, wśród znajomych ankiety z poniższymi pytaniami. Opcjonalnie
możesz skorzystać z tabelek, bądź zwyczajnie zapytać graczy o ich preferencje.
Daj przyjaciołom
pulę 20
punktów, po czym nakaż rozważne rozdzielenie ich pomiędzy podane aspekty rozgrywki:
punktów, po czym nakaż rozważne rozdzielenie ich pomiędzy podane aspekty rozgrywki:
- Fabułę (Liczba
pkt)
- Walki (Liczba
pkt)
- Postacie (Liczba
pkt)
- Miejsca (Liczba
pkt)
- Opisy (Liczba
pkt)
Elementy gry, przy
których widnieją najwyższe ilości punktów wskażą Mistrzowi Gry, na czym
powinien się skupić.
Zadaj też każdemu z
graczy jedno lub dwa z tych pytań:
- Czy gracze mają
problem?
- Od kiedy Gracze
mają problemy?
- Czy ktoś ich
ściga?
- Jeżeli ściga, to
kto?
- Ile mają czasu na
wyjście z tarapatów?
- Co zrobili, że
mają problemy?
- Czy jest szansa,
aby to naprawić? Czy zostaje już tylko ucieczka?
Jeżeli twoi gracze nie
współpracują odpowiadając na pytania, powinieneś zadać takie, które ich
poruszą. Te są podane wyłącznie, jako przykłady. Dobieraj je dowolnie, czym
więcej tym lepiej ;)
Odpowiadając gracze
sami wymyślą, co wydarzyło się wcześniej. Ty, jako Mistrz Gry masz tylko
dopowiedzieć, co nastąpi później. Taką rozgrywkę prowadzi się prosto i
przyjemnie, a grono twoich znajomych świetnie się bawi :)
Po przeprowadzeniu
takiego “wywiadu”, daj kolegom jakieś 20 minut, na obgadanie podjętych wyborów,
konsekwencji i ustalenie szczegółów związanych z nimi. Możesz także wprowadzić
bohaterów do karczmy i zacząć wyczerpującą, ze strony grających, rozmowę z
bohaterem niezależnym. W tym czasie obmyśl, co będzie z nimi dalej. (O
opowieściach wprowadzających bohaterów napiszę jeszcze oddzielny post. Opowiem
tam dokładniej, jak je wprowadzić, tak, żeby gracze mogli się spełnić)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz